rozelland

راه بندها به طور کلی به دودسته تقسیم می شوند:راه بندهای اهرمی و ستونی . راه بندهای اهرمی با طول های مختلف و با ارتفاع یک متر، مسیر عبور و مرور را محدود یا مسدود می کند. این راه بندها معمولا قیمت مناسبی دارد، یک اهرم به طول 8-2 متر که بصورت افقی روی ستون نصب می گردد. این راه بندها در دو مدل مکانیکی ( که تعداد باز و بسته شدن آن از 100 بار تا 600 بار در طول روز متغیر می باشد و با چرخ دنده باز و بسته می شود ) و هیدرولیکی ( برای تردد بسیار بالا و تردد نامحدود ) قابل ارائه می باشد.

در صورتی که راهبند اهرمی با وسیله نقلیه تصادف کند، آسیبی که به بازوی متحرک راه بند وارد می‌شود، بیشتر از وسیله نقلیه خواهد بود. نوع دیگری از راه بندهای اهرمی نیز وجود دارند که برای مکان هائی که محدودیت ارتفاع سقفی دارند استفاده می شود، به علت کم بودن ارتفاع از سقف تا زمنین میله ای گوه راه بند ها توسط مفصلی شکسته می شود و زیر سقف می ایستد و عموما در پارکینگ ها استفاده می شود که دلیل نامگذاری این راه بند به علت شکسته شدن و تا شدن میله یا بوم راه بند می باشد.

abolfazlhospita

راه بندهای ستونی: به شکل استوانه داخل سطح زمین قرار داده می شود و از گرانترین نوع راه بندها به شمار می رود. برای استفاده از راه بندهای ستونی نیاز به زیر سازی حدود 1 تا 5 متر می باشد. بدنه فولادی این راه بند بصورت ستونی از میله فولاد با روکش استیل در پایه ای فولادی دیگر که بوسیله بتن ریزی در کف مهار شده قرار گرفته و هنگام ایجاد هرگونه برخوردی، این وسیله نقلیه است که بیشترین آسیب را دیده و با ناتوانی در عبور از مسیر ورودی متوقف میگردد که این ویژگی خاص باعث شده است این راه بند برای مکان های بسیار خاص امنیتی مورد استفاده قرار گیرد.

مدل پارکینگ بند ( قفل پارک برای یک خودرو ): این راه بند در پارکینگ های اختصاصی کاربرد داشته و امکان پارک کردن افراد دیگر در محل پارک شما را از آنها سلب می کند و در دونوع دستی و برقی ارائه می گردد.

مدل زنجیری : قابل استفاده در اماکنی می باشد که علاوه بر عرض بسیار زیاد بادخیز نیز بوده و یا مکان هائی که فضائی برای بالارفتن تیرک وجود ندارد. دو کابین ستونی در طرفین نصب می شود و یک زنجیر این دو کابین را به هم وصل می کند برای عبور، با شل کردن زنجیر توسط موتور راه هموار شده و با کشیدن زنجیر راه بسته می شود. طول راه بند های زنجیری را می توان 6 تا 16 متر افزایش و ارائه داد. در مدل زنجیری تمامی وسایل به کار رفته از جنس آهن بوده اند که جاگزین اهرم در مدل های اهرمی می شوند.

راهبند اتومانیک ستونی
  

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید